Kokeile VitaePro hyvinvointisi tueksi

Meidän jokaisen hyvinointi on meidän itsemme käsissä. Me monesti tiedämme, että jotain on tehtävä, muttta jostain syystä emme saa sitä kuitenkaan tehtyä. VitaePro auttaa meitä voimaan paremmin.

VitaePro on monipuolinen ja turvallinen ravintolisä päivittäisen ruokavalion ja hyvinvoinnin tueksi. Se on yksi Pohjoismaiden käytetyimmistä ravintolisistä ja sisältää ainesosia, joilla on tutkittu teho moniin kehon toimintoihin, erityisesti lihaksille, nivelille ja vastustuskyvylle.

Tehokkaassa koostumuksessa yhdistyvät kasviuutteet astaksantiini, luteiini, zeaksantiini ja Boswellia serrata, B12 ja D3-vitamiini, antioksidantit seleeni, mangaani, hydroksityrosoli ja C- ja E-vitamiini sekä omega-3-rasvahapot (EPA ja DHA).

Yksi VitaePro-pakkaus sisältää 44 kapselia. Suositeltu vuorokausiannos on 1-2 kapselia ruokailun yhteydessä.

VitaePron ainesosilla on tutkittu teho moniin kehon toimintoihin

  • NIVELILLE Boswellia serrata auttaa pitämään nivelissä miellyttävän tunteen.
  • SIDEKUDOKSILLE Mangaani edistää sidekudoksen normaalia muodostumista.
  • LIHAKSILLE D3-vitamiini edistää normaalin lihastoiminnan ylläpitämistä.
  • VÄHENTÄÄ VÄSYMYSTÄ B12- ja C-vitamiinit auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta.
  • SYDÄMELLE Omega-3-rasvahapot sisältävät DHA:ta ja EPA:a, jotka edistävät sydämen normaalia toimintaa. Tutkittu vaikutus sydämen normaaliin toimintaan 250mg:lla EPA:a ja DHA:ta (2 kapselia/vrk).
  • VASTUSTUSKYVYLLE Seleeni, B12-, C- ja D3-vitamiinit edistävät immuunijärjestelmän normaalia toimintaa.

Hyvinvointisi on oma asiasi

Ravintolisiä käytetään yleensä jonkin ravitsemuksellisen ominaisuutensa vuoksi, esimerkiksi vitamiinien, kivennäisaineiden tai rasvahappojen lähteinä täydentämään ruokavaliota. Ravintolisillä voi olla myös fysiologinen eli elintoiminnallinen vaikutus, esimerkiksi ruoansulatukseen.

Usein näemme ravintolisät vain fyysisen hyvinvoinnin boostaajina, vaikka itse asiassa ne voivat tarjota apua myös henkiseen hyvinvointiin. Kehomme on monimutkainen kokonaisuus ja aina pelkkä terveellinen ruokavalio ei riitä täyttämään ravintoainevarastojamme, sillä joidenkin ravintoaineiden imeytymisessä saattaa olla ongelmia. Vitamiinien ja mineraalien puutostilat puolestaan saattavat toisinaan pahentaa ja kärjistää erilaisia psyykkisiä ongelmia kuten masennusta ja ahdistusta, jolloin puutostiloista johtuvia häiriöitä kannattaa yrittää tasapainottaa laadukkailla ravintolisillä.

Omega3 rasvahapot

Rasvassa laatu ratkaisee, ja elimistö kiittää pehmeistä rasvoista, joihin omegatkin kuuluvat. Kohtuullisesti kala- ja kasviöljyjä sisältävä ruokavalio on paras tapa taata omega3-rasvahapon saanti. Elimistö ei pysty itse valmistamaan kaikkia kaipaamiaan omega-3- ja omega-6-rasvahappoja, vaan ne on saatava ravinnosta. Siksi rasvan minimoiminen ruokavaliossa ei ole ihanneratkaisu – susoiteltavaa on sen sijaan karsia kovia rasvoja, kuten maito- ja eläinrasvaa ja kovia kasvirasvoja. ”Rasvan laatu ratkaisee, ja tyydyttämättömien, pehmeiden rasvojen välttäminen on pikemminkin haitallista. Ruokavalioon pitää sisältyä kohtuullinen määrä pehmeitä rasvoja”.

Miksi EPA ja DHA ovat tärkeitä?

Rasvahapoilla on omia erityistehtäviä elimistössä. Omega-3-rasvahapot EPA ja DHA vaikuttavat muun muassa sydämen toimintaan ja DHA aivojen ja näkökyvyn toimintaan. Edullinen vaikutus sydämen toimintaan saavutetaan nauttimalla 250 mg EPA:a ja DHA:ta päivittäin ja aivoille ja näkökyvylle nauttimalla 250 mg DHA:ta.

Rasva-arvoille erityisen hyvää tekevät juuri omega-3-rasvahapot EPA ja DHA, joita saa suoraan esimerkiksi kalasta ja kalaöljystä. Lisäksi ravinnosta saadaan kasviperäistä omega-3-rasvahappoa nimeltään ALA, josta elimistö pystyy jossain määrin valmistamaan edelleen EPA:ta ja DHA:ta. 

Vastaa